هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

مراقب ماسه های زندگی باشید !!!

 

دو فنجان قهوه

 

این هم یک متن زیبا :

پروفسور مقابل کلاس فلسفه خود ایستاد و چند شیء رو روی میز گذاشت. وقتی کلاس شروع شد، بدون هیچ کلمه ای، یک شیشه بسیار بزرگ سس مایونز رو برداشت و شروع به پر کردن آن با چند توپ گلف کرد.

بعد از شاگردان خود پرسید که آیا این ظرف پر است؟ و همه موافقت کردند.

سپس پروفسور ظرفی از سنگریزه برداشت و آنها رو به داخل شیشه ریخت و شیشه رو به آرامی تکان داد. سنگریزه ها در بین مناطق باز بین توپهای گلف قرار گرفتند؛ و سپس دوباره از دانشجویان پرسید که آیا ظرف پر است؟ و باز همگی موافقت کردند.

بعد دوباره پروفسور ظرفی از ماسه را برداشت و داخل شیشه ریخت؛ و خوب البته، ماسه ها همه جاهای خالی رو پر کردند. او یکبار دیگر از پرسید که آیا ظرف پر است و دانشجویان یکصدا گفتند: "بله " .

بعد پروفسور دو فنجان پر از قهوه از زیر میز برداشت و روی همه محتویات داخل شیشه خالی کرد. "در حقیقت دارم جاهای خالی بین ماسه ها رو پر می کنم!" همه دانجویان خندیدند.

در حالی که صدای خنده فرو می نشست، پروفسور گفت:حالا من می خوام که متوجه این مطلب بشین که این شیشه نمایی از زندگی شماست، توپهای گلف مهمترین چیزها در زندگی شما هستند خدایتان، همسرتان، فرزندانتان، سلامتیتان، دوستانتان و مهمترین علایقتان- چیزهایی که اگر همه چیزهای دیگر از بین بروند ولی اینها بمانند، باز زندگیتان پای برجا خواهد بود. سنگریزه ها سایر چیزهای قابل اهمیت هستند مثل کارتان، خانه تان و ماشنتان. ماسه ها هم سایر چیزها هستند- مسایل خیلی ساده.

پروفسور ادامه داداگر اول ماسه ها رو در ظرف قرار بدید، دیگر جایی برای سنگریزه ها و توپهای گلف باقی نمی مونه، درست عین زندگیتان. اگر شما همه زمان و انرژیتان رو روی چیزهای ساده و پیش پاافتاده صرف کنین، دیگر جایی و زمانی برای مسایلی که برایتان اهمیت داره باقی نمی مونه. به چیزهایی که برای شاد بودنتان اهمیت داره توجه زیادی کنین، با فرزندانتان بازی کنین، زمانی رو برای چک آپ پزشکی بذارین. با دوستان و اطرافیانتان به بیرون بروید و با اونها خوش بگذرونین.

همیشه زمان برای تمیز کردن خانه و تعمیر خرابیها هست. همیشه در دسترس باشین.

اول مواظب توپهای گلف باشین، چیزهایی که واقعاً برایتان اهمیت دارند، موارد دارای اهمیت رو مشخص کنین. بقیه چیزها همون ماسه ها هستند.

یکی از دانشجویان دستش را بلند کرد و پرسید: پس دو فنجان قهوه چه معنی داشتند؟

پروفسور لبخند زد و گفتخوشحالم که پرسیدی. این فقط برای این بود که به شما نشون بدم که مهم نیست که زندگیتان چقدر شلوغ و پر مشغله ست ، همیشه در اون جایی برای دو فنجان قهوه برای صرف با عشقتون هست...

 

 

 


 

 

هیچ کس راز نگاهم را نفهمید 

 

             جز تو که شاعر چشمهای من بودی

 

             جز تو که مانند یک فریاد

 

             چاره بغض پنهان من بودی

 

من چه غریبه بودم دراین شهر

 

                 مثل قصه های کهنه ی ِ فراموش !

 

تو آمدی وآشنا گشتی

 

                 به لحظه های این من ِخاموش

 

.....

 

موج گیسوی ِسیه

 

 

         همه بر شانه ی ِمن می لغرید

 

شاخه ی ِیاس سفید

 

         در ورای ِموی من می خندید

 

تو آمدی و در نگاه مشتاقت

 

         من امید عشق را خواندم

 

من میان دو چشم جادویت

 

         یک کتاب شعر را خواندم

 

عطر دستان نوازشگر تو

 

همه در موی بلندم پیچید ،

 

                    گویی از عمق سیاهی در شب

 

                     همه گلهای بهاری می ریخت  ...

 

    *    *         

 

ولی افسوس که خوشبختی من،

 

               همه را چشم زدند ، چشم زدند ...

 

                                       همه را باد سیه با خود برد

 

                                                           و تو رفتی و دل ِمن پژمرد

 

بی تو حالا چه کنم ...

 

                    وای ز غم !

 

                              که همه روح مرا در خود خورد ..

 

                                                   که تمام قصه ی ِبودن تو

 

                                                                 در سکوت سینه ، از غم خفت

 

 

 


 

هنوز از کابوس رفتنت

                        بیدار نشده ام

                                   باوجود این همه زمان!

...

صدای سکوتت می آید ،

                   از لای نسیم

                      که بی خیال ، چشمهایم را می برد

                                   می برد تا ناکجای هزار کجای نامعلوم!

                                                               و آنجا رهایم می کند بی نشان ...

...

تنهایم

و اندوه شب آزرده ام میکند ...

دیگر ازخیالت خسته ام

                        و سهم من

                              از تما م تو

                                   واژه ای جوهری است از نامت

                                                    که ذهن سپید کاغذ را

                                                                      لک میکند

                                                                                  سیاه!

                                                 و حسرتی می نهد بر دلم

                                                                      سخت سنگین!

-  جای خالیت را چند ستاره پر میکند

                                                          خدا میداند!!

...

از دلم می پرسم

                   وساده ی شیشه ای

                                       می شکند با سنگِ سوالم ..

می بینی؟

بی رحم شده ام این روزها

" تمام شعر هایم را سوزانده ام

پنجره هارا بسته ام

با خیالت جنگیده ام

ودیگر نم نم باران عاشقم نمی کند

رنگ آبی زیبا نیست

و زنگ باران دلنواز ،

                                 نه ! "

          و از همه بدتر اینکه

                               دوستت ندارم !

دروغی کبود...

                                             خنده ام میگیرد !!

...

از همه خسته ام

                 خسته از همه

                            بیش ازهمه از خویش

                                                و بیش از خویش از تو !

که رفتی نامردانه

که ...

که یادت ویرانم میکند

که آوار می شود بر لحظه هایم

                                       و هیچ دستی

                                                        یاور آبادانیم نیست

                                                                                            هیچگاه نبوده!

...

خویشتن را از یاد برده ام

                                و در این غروب غریب ،

                                                             گریه امانم را بریده سخت ...

لعنت بر من که دوستت دارم

                                                       هنوز

و لعنت بر تو که

                          دوستم نداشتی

                                                      هرگز !

...

و امشب باز

" بانو"

بی توجه به حضور همه

              در باریکترین کوچه های صبرش

                                  اشکهایش سرریز می شوند

                                                                      آسان

                                                                           بچه گانه

                                                                                   تنها ...

....

              و این است

                                                               تقدیر بی تویی .....!!

 

 


 

شبیه رویاها شده ای

احلامی که حتی کولی ها

 تعبیرش را نمیدانند

من خسته ام

          و عقربه ها فرسوده ام میکنند

           ابر تنهاییم خاکستریست

                                         و خورشید نگاهت

                                                    تقدیر ها از من دور است...

به رنگ سالها شده ای

به رنگ خوشی های دور دست  کودکی

...

و دیگر دلم را مپرس !

تو از زمان رفته ام عزیز تری

         و از آرزوی آن سوی ویترین کودکیم بزرگتر ...

...

!

محکومم به فرموشی

و آیا از یادخواهم برد تو را؟!

          مصرع بی قافیه ای ست

                   شعر به خاکسپاری این لحظه های دوری

در گورستان دلم

...

و چون از خاطر تو رفتم

                    رفتم از یاد هزاران یاد

                                     رفتم از رویای هزاران خواب

و چه شد نازنینم!

که گم کردی مرا؟

...

ای که بسته کادویی دلم را یافتی از لای غبار فراموشی سالها

                                                          و تبسم رادر آیینه خواستی

                                                                           و دستان فراموش شده ام را

                                                                                             در فاصله کوتاه دو سایه؟

و چه شد که فرمان دادی

- برو!

و من آن کردم

و اینگونه بود که گم کردی مرا...

...

تنهایم و غریب

لای دفتر خاطرات ذهن

دستانم بوی جوهر میدهند

      و هیچ واژه ای بر کاغذ نیست

                                            بغضی گرسنه

                                                         واژه هایم رامیخورد

فال قهوه ام تعبیر شده

و تقویم ها

پیرم می کنند

...

و من...

بیش از این گفته بودم

پایت را از دلم بیرون بکش !

اینهمه ویلا . خانه شمال شهر

آخر کلبه دل من مگر چه داشت؟

به کاهدان زدی مرد!

...

اما نه...

قاضی میشوم و....

     حبست میکنم همانجا!

                  زنجیرت میکنم به دهلیزها

                                           دستانت را ...

و ...

بغض لعنتی ..

.

                  .

                                  .

                                                      خانه خرابم کردی زن!!..

 

 

 

 


 

 

با عرض سلام خدمت تمام دوستان گرامی :

 

طبق وعده و قولی که داده بودم تحقیقات دانشجوئی رو براتون آماده کردم . امیدوارم مورد استفاده شما

 

 قرار بگیره .اگر تحقیق راجع به موضوع خاصی داشتید بهم  mail  بزنید .حتما در اسرع وقت براتون

 

 آماده میکنم و براتون میفرستم.به امید موفقیت در تمام  مراحل ترقی . . .

 

زندگینامه سعدی

آداب تلاوت قرآن

ابوعلی سینا

احمد شاملو

اسامی و اوصاف قرآن

اضطراب چیست؟

امر به معروف و نهی از منکر

امیرکبیر

بیماریهای انگلی

پروین اعتصامی

پلاسما

توبه

حافظ شیرازی

زندگینامه سهراب سپهری

زندگینامه مدرس

سفره هفت سین

صنایع پتروشیمی

هوش مصنوعی

مهندسی عمران

لیزر

نظرات 34 + ارسال نظر
سحر چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386 ساعت 13:52 http://www.saharrokni.blogfa.com

سلام
مرسی که سر زدی
وبلاگم یکساله شد
من حتما لینکت می کنم
....

هدا چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386 ساعت 17:50 http://dokhtarebarfi.blogsky.com

سلام
وبلاگت عاااااااااااااااااالیه :)
...
خوشال شدم از کامنت مهربونت و ممنون
...
ایام به کام گلم

رضا چهارشنبه 19 اردیبهشت 1386 ساعت 19:25 http://island1383.persianblog.com

با سلام و درود بر شما و قلم توانمندتان بسیار زیبا و مطالب مفید و ارزنده ...مثل همیشه بسیار استفاده نمودم ..آرزوی تندرستی و سعادتمندی شما را در تمامی مراحل زندگی دارم در پناه حق ...................
صنما ما از راه دور و دراز آمده ایم
بسر کوی تو با درد و نیاز آمده ایم
گو ز نزدیک تو آهسته و هوشیار شدیم
مست و آشفته نزدیک تو باز آمده ایم
آمده ایم خریدار میرویم بی سرود
نه فروشنده تسبیح و جا نماز آمده ایم
یک زمان گرم کن از مستی ما محفل خویش
که ز مستی بر تو گرم فراز آمده ایم
گر چه در فراق تو زار و نزاریم چو شمع
از پی سوزش و بهر گداز آمده ایم
بر امید رخ زیبائی تو با هم با غم و رنج
همچنانست که با شادی و ناز آمده ایم
دست ما گر بسر زلف درازت نرسد
بر سر زلف تو از دور براز آمده ایم
بینی آن زلف دراز تو که از راه دراز
ما بنظاره آن زلف دراز آمده ایم
توشه و ساز دیدار تو خواهیم همی
گر بدیدار تو بی توشه و ساز آمده ایم



رضوان پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386 ساعت 11:48 http://dosetdaram6ta.blogsky.com

سلام
باشه با تبادل لینک موافقم


میدونی فلسفه اختراع سرسره واسه بچه ها چیه؟
میخوان از بچگی به آدم یاد بدن صعود چقدر سخته و سقوط چه آسون


موفق باشی

عاطفه پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1386 ساعت 15:02 http://www.dj-ati.persianblog.com

سلام حسین جون
وب زیبایی داری
به وبلاگ منم بیا خوشحالم میکنی پس من منتظر حضور سبزت می مانم
فدات:آتی

وبلاگی ها جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 12:14 http://weblogs.blogsky.com

سلام.
این چه حرفیه که می زنید من خیلی خوشحال می شم که با شما تبادل لینک داشته باشم.
فقط کافیه شما مشخصات لینک را برای من بفرستید.برای این کار در قسمت نظرات نظر بدید کافیه.
در ضمن هم داستان قشنگی بود و هم شعر های قشنگی بود.
در آخر اگر مقاله دانشجویی را لیست کنی ممنون می شم.
بای.

برای تولد جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 12:17

http://lavan.mihanblog.com/

عکس جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 14:24

http://nesfe.blogsky.com/

پست جدید جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 14:42

http://yedonyaeshgh.blogfa.com/

وبلاگی ها جمعه 21 اردیبهشت 1386 ساعت 23:46 http://weblogs.blogsky.com

آقا ما لینک زدیم شما هم لینک بزنید مرسی

مرجان شنبه 22 اردیبهشت 1386 ساعت 17:13 http://www.the-city-of-love.blogfa.com

سلام . خیلی قشنگه . آفرین دوست خوبم .

مهدی شنبه 22 اردیبهشت 1386 ساعت 19:54 http://daftareshghe.blogsky.com/

سلام خوبی؟ دفتر عشق آپدیت شد . منتظر حضورت هستم. شاد باشی. [گل]

مهدی شنبه 22 اردیبهشت 1386 ساعت 19:54 http://daftareshghe.blogsky.com/

سلام خوبی؟ دفتر عشق آپدیت شد . منتظر حضورت هستم. شاد باشی. [گل]

حرف تنهایی من یکشنبه 23 اردیبهشت 1386 ساعت 11:24 http://maryam1353.persianblog.com

سلام ... وبلاگ زیبایی دارید.. ممنون که بهم سر زدید . نوشته هات قشنگ بود ولی خیلی گشتم تا قسمت کامنت رو پیدا کنم... متنها خیلی زیاد بود ولی زیبا........ شاد و سرزنده و پایدار باشی

نادیا (‌ نانا ) سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1386 ساعت 01:38 http://darentezare-marg.blogfa.com

سلام
ممنون از لطفت به خونه ی نیلوفری..
موفق باشی..
یاعلی!!!

نادیا ( ‌نانا ) چهارشنبه 26 اردیبهشت 1386 ساعت 00:04 http://www.darentezare-marg.blogfa.com

سلام
چون یه چند وقت نبودم یادم نبود باید چند نفری رو لینک کنم..شرمنده..
لینکت کردم..
ممنون از اینکه اومدی خونه ی نیلوفری..
سبز باشی..
یاعلی!!!

جواد چهارشنبه 26 اردیبهشت 1386 ساعت 11:00 http://www.love_sara.persianblog.com

سلام حسین جان
وب قشنگی داری
نظرت با تبادل لینک چیه
به من سر بزن متظر جوابت هستم
البته بیشتر منتظر خودت هستم
به من سر بزنی خیلی خشحال میشم
یاعلی

سیاوش چهارشنبه 26 اردیبهشت 1386 ساعت 23:06 http://faryadeasheghane.blogsky.com

سلام
ممنون که به من سر زدی
وبه جالبی داری
موفق باشی

رضا پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1386 ساعت 10:00 http://island1383.persianblog.com

با سلام و درود فراوان بر شما دوست عزیز و گرامی و درود بر قلم پرتوان تان ضمن آرزوی تندرستی و سعادتمندی شما در تمامی مراحل زندگی ، باستحضار میرساند کلبه درویشی حقیر با مطلبی آموزنده با عنوان ....صیاد و ماهی زیبا با قلبی یخی !!!.....بروز شده است خوشحال خواهم شد تشریف بیاورید پس منتظر حضور گرم و قدوم سبز و نظرات ارزنده شما هستم مثل همیشه ...یک قلب پاک از تمام معابد جهان زیباتر است ....در پناه حق باشید .........من مست جانانم کی ترسم از جانم .......دریای عطرشانم طوفانم طوفان .....هان هان ای روزگار خشم تو بشناسم ......من سردار لشگر عاشقانم ................در پناه حق ........................................

لیلی پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1386 ساعت 20:27 http://www.raze-aftab.blogfa.com

سلام حسین جون وب بسیار زیبای داری خوشحال میشم به منم یه سر بزنی.
منتظرم عزیزم

حرف تنهایی من شنبه 29 اردیبهشت 1386 ساعت 17:57 http://maryam1353.persianblog.com

سلام. حرف تنهایی من به روز شد دوست داشتی سری بزن

نادیا ( ‌نانا ) شنبه 29 اردیبهشت 1386 ساعت 22:00 http://www.darentezare-marg.blogfa.com

سلام
ممنون از لطفت به خونه ی نیلوفری..
من منتظر پست جدیدت هسام..
موفق باشی..
یاعلی!!!

مریم یکشنبه 30 اردیبهشت 1386 ساعت 23:11 http://www.setareyemashreghi.blogfa.com/

بابا لفظ قلم حرف زن...بابا کارت دعوت...کشتی منو با...
ولش کن
یه چیز خیلی مهم!!!
چرا واسه نظر دادن تو وبت باید دنبال آرشیو نظراتت بگردم؟؟؟
آخه چرا؟؟؟

حسین سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 01:21 http://carzar.blogfa.com

سلام بر هم نام عزیزم

اقا باعث افتخار ماست که با شماتبادل لینک داشته باشیم
ما هم اکنون شما را لینک کرده و امید داریم شما نیز همین گونه عمل کنیدتا دوستی هایمان اوج گیرد(خدا وکیلی جمله رو داشتی)

داداش منتظرتم

چشم به رهاهمون نکن

بای

تینا سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 07:48 http://noumber1.blogfa.com

سلام حسین جان
ممنون عزیزم که خبرم کردی
حسین جان اپ کامل و بی نقصی بود
بی اغراق میگم
همه چیز تکمیل و بدون نقص
مخصوصا موضوع اول که در مورد یه دانشمند و توپ گلف و فضاهای خالی و دو فنجان قهوه خیلی مورد تو جه ام قرار گرفت و با اجازه ات مطلبت رو برداشت کردم و برای خودم جائی گذاشتم که هر بار خواستم بتونم موروری بر ان داشته باشم
موفق باشی حسین جان
باز هم منتظر مطالب زیبات و اپهای قشنگت هستم
بای

لیلی سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 13:00 http://www.raze-aftab.blogfa.com

کاش میشد اشک را تهدید کرد فرصت لبخند را تمدید کردکاش می شد در غروب لحظه هالحظه دیدار را تجدید کرد.
سلام حسین جون چند وقتی دیگه بهم سر نمیزنی دلم خیلی برات تنگ شده بود.
راستی لینکت کردم تا زود به زود بتونم بیام دیدنت.
مواظب خودتو قلبتو اون نگاه آسمونیت باش.
منتظر حظورت میمونم.
خداحافظ

لیلی سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 14:22 http://www.raze-aftab.blogfa.com

سلام
ممنو از حظور گرم ورویایت
ای کاش می شد بدون کلام عشق را بهم نشان دهیم
ای کاش میشد دوست داشتن را از نگاه هم میفهمیدیم
تا حظور دباره
خداحافظ

نادیا (‌ نانا ) سه‌شنبه 1 خرداد 1386 ساعت 14:24 http://www.shahe_gham_man@yahoo.com

سلام..
ظاهرا به لینک های من نگاه نکردی..
من خیلی وقته لینکت کردم...
موفق باشی..
یاعلی!!!

بهاره دوشنبه 7 خرداد 1386 ساعت 15:23 http://biyapishamazziam.blogfa.com

کاش خودت بودی میدیدی که چقدر بی تو غریبم

اینجا هر کس با نقابی میده هر لحظه فریبم

اینجا من تنها ترینم ، مونسم سنگ صبوره

آب میخواهم ، سرابم می دهند

عشق می ورزم ، عذابم می دهند

خنجری بر قلب بیمارم زدند

از غم نامردمی پشتم شکست

حافظ دیوانه فالم را گرفت

یک غزل آمد که حالم را گرفت

ما ز یاران چشم یاری داشتیم
خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 31 خرداد 1386 ساعت 16:03

تو...


تو ...

تو روزی با غمی سنگین

زشهرم کوچ خواهی کرد

و من ٬

در پرنیان خاطرات خود برای عشق پاک تو

به نرمی گریه خواهم کرد

و در اوج افق

فریاد خواهم زد

که

ای عاشق ترین عاشق٬

سکوت سنگفرش یادهارا

یکزمان بشکن

مرا یکدم به یاد آور

کسی را تو به یاد آور

که در اعماق چشمان بلورینت

تمام هستی اش را جستجو می کرد

یلدا دوشنبه 23 مهر 1386 ساعت 09:54

خیلی عالی بود مرسی از لطفتت ولی خیلی دوست دارم در مورد کسی که اینا رو مینویسه بیشتر بدونم خیلی خوشحال میشم.

فاطمه یکشنبه 3 مهر 1390 ساعت 17:07 http://nargesesefid.blogfa.com

سلام . وبلاگ قشنگی دارید .

خصوصا مطلب ابتدا بسیار جالب بود .

خوشحال می شم به وب من هم سری بزنید !

موفق باشید !

ﭘﺎﻧﺘﻪ آ پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 ساعت 11:20

ﻛﭙﻲ???

مشکلی نداره

parisa bagheri دوشنبه 5 مرداد 1394 ساعت 10:40

عالی بود به وبلاگ ما هم سر بزنید متشکرم...http://yedonyaeshgh.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد