هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

نامه خواندنی یک برنده مدال طلای المپیاد به حجت الاسلام خامنه ای

 

آقای خامنه‌ای

سلام علیکم

ناراحت نشوید اگر بی‌مقدمه وارد متن می‌شویم. راقم این سطور خسته شده است از مقدمه‌ های مفصل‌تر  از متن و از متن‌های پوچ و هیچ.

چند سال قبل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زنگ زدند به خانه ما که فلان روز دیدار با رهبر است. من هم به خودم گفتم یک مقدار سخنرانی می‌کنند و لابد آخرش سکه می‌دهند،‌ رفتم. همان جور هم شد، شما حرف زدید، ما حرف زدیم و سکه هم بالاخره رسید. در ابتدای دیدار خواستید خودم را معرفی کنم و گفتم که فلانی هستم، مدال طلای المپیاد جهانی فلان در سال فلان...شما که ریش بلند من را دیدید و لابد فکر کردید بسیجی درست و حسابی‌هستم، به من گفتید خداوند شما را برای آیندة اسلام و ایران حفظ کند. علاوه بر آن تا همین دو سال پیش هر سال ماه رمضان یک شب برای افطار دعوت می‌کردید و من هم حضور پیدا می‌کردم. حال و هوای حسینیه شما با جاهایی که من معمولاً‌در آنجاها بودم همیشه فرق داشت و دیدن آنجا برایم همیشه جالب بود. هنوز طنین صدای شما در گوشم هست که می‌گفتید: نخبگان علم و دانش باید چنین کنند و چنان کنند. جنبش نرم‌افزاری برپاکنند. نقشة جامع علمی کشور آماده کنند. از خستگی نهراسند و ....

رتبة یک کنکور و مدال طلای المپیاد را گرفته‌اند، انداخته‌اند توی سلول‌های انفرادی اوین. محمدرضا جلایی‌پور را می‌گویم. هیچ یک از نخبگان علمی کشور در سی سال اخیر نتوانسته هم در کنکور موفق باشد و هم در المپیاد. محمدرضا در هر دو، رتبة یک بود. رتبه دو هم نه، خود خود یک. هیچیک از نخبگان علمی کشور، مثلاً همدوره‌ای‌های محمدرضا - که همگی الان در کشورهای اروپایی و امریکایی مشغول به تحصیل هستند - نتوانسته است نمرة زبانی را که محمدرضا در آزمون آی‌التس کسب کرد، کسب کند.

آقای خامنه‌ای!

این است جنبش نرم‌افزاری شما؟ این است انقلاب علمی در کشور؟ نکند انتهای نقشة جامع علمی کشور به اوین ختم می‌شود؟ چه خوب جایی است و چه آب و هوای دل‌انگیزی دارد. بنده شخصاً حاضرم نقشة جامع علمی کشور را تا ته بروم مخصوصاً که در انتها به اوین می‌رسد و در آنجا مصاحبت امثال محمدرضا را به همراه دارد.

آقای خامنه‌ای!

دل خوش کرده‌اید که نخبگان علمی کشور بروند در ممالک دیگر درس بخوانند و بعد برگردند به کشورشان برای ارتقای علم و دانش؟ گمان می‌کنید با این نخبگان می‌توانید چنان تفوق علمی و فن‌آوری‌ای در جهان به دست آورید که اندیشة جمهوری اسلامی در جهان مسلط شود؟ نمی‌گویم زهی خیال باطل اما واقعاً با این روش‌ها، بیشتر به ترکستان می‌رسید تا انقلاب علمی در کشور. مشاهدات و تجربیات راقم این سطور حداقل گواه آن است که شرایطی که در کشور به وجود آورده‌اید همه را فراری می‌دهد و نخبگان را زودتر. اگر به این گمان هستید که نخبگان را با پول و امکانات و پست و مقام می‌توانید در کشور نگه دارید، اشتباه می‌کنید. بگذارید صریح‌تر بگویم. من خودم وفادارترین نخبه‌ای که به نظام، ولایت فقیه، امام و اسلام می‌شناسم شخص محمدرضا جلایی‌پور است. همان کسی که موقع بازگشت از انگلستان، ردای مداحی اهل بیت می‌پوشد و برای چیزی حدود دو هزار مستمع، در حسینیة ارشاد زیارت عرفه می‌خواند.

 

ادامه مطلب را حتما بخوانبد...

ادامه مطلب ...