هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

آیا می توانید عاشق شوید؟ ( عشق )

www.nanjoon.net

 

عاشق شدن نوعی اعتماد کردن است، اعتماد به خوب بودن و دوست داشتـنی بودن خود و طرف مقابل." پس عاشق شدن شما به این بستگی داره که چقدر اهل اعتماد کردن هستید.

"همیشه چیزی برای اینکه عاشق آن شویم وجود دارد. وقتی عاشق می شوید حس می کنید ستاره ای دارید که هرگز غروب نمی کند و آن ستاره در چشمان شما سوسو می زند. نباید بگوئید من عاشق تو هستم مگر اینکه اول معنی عشق را درک کرده باشید. خود را بیازمائید و قبل از عاشق شدن ببـینید که چقدر مفهوم عشق را در نگاه مادر ، پدر یا دوستان تجربه کرده اید؟ آیا عشق مادر را زمانی که یک فنجان قهوه به پدر تعارف می کند دیده اید؟ آیا تا کنون عاشق کسی شده ای که از تو متنفر است؟ ...

عشق یعنی اینکه وقتی من روی صحنه هستم پدرم تنها کسی است که برایم دست تکان می دهد. یادم نمی رود که همیشه مادرم می گفت پدرم خوشتیپ ترین مرد دنیاست.

عشق کالایی نیست که از بـیرون بخری و به رخ معشوقت بکشی ، کالای تو خود تو هستی. اگر می خواهی کسی عاشق تو باشد ، خودت باش. اگر سعی کنی کس دیگری باشی و یا مثل شخص دیگری لباس بپوشی پس به طور غیر مستقیم به معشوقت می گویی فرد دیگری وجود دارد که از من بهتر است و من سعی می کنم مثـل او باشم و تو باید عاشق او باشی."

 

آینه دل ...

ارزش من به موجود بودن و وجود داشتنم نیست هنگامی ارزش پیدا می کنم که حرکت کنم.و هر حرکتی نیز با ارزش نیست در بسیاری از وقتها بی حرکتی بسیار ارزشمند تر است.


من در زمانی بی انتها و بی آغاز زندگی می کنم من هیچ آگاهی نسبت به مراحل بعدی زندگی ندارم و نمی خواهم هم که داشته باشم.


زمان یک اصل قراردادی و بی معنیست به هر صورت ما تنها در لحظه حال زنده هستیم . حتی زمانی که در اندیشه گذشته و آینده هستم باز در زمان حال به آنها می اندیشم


تنها ارزش واقعی نزدیکتر شدن و هماهنگتر شدن با ذره وجودی درونم است و در این راه هیچ کس بجای من یک قدم هم بر نخواهد داشت!

 

مانند آینه ای که در سالیان سال بر رویش گرد و خاک نشته و اکنون هنگام پاک شدنش است هر چه آن را پاک تر کنم بازتاب نور هم در آن بیشتر میشود و این ارزش واقعی من است و ارزش هرچه بهتر انعکاس دادن نور ارزش یک زندگی پاک.


بنا بر این من در مرحله ای از هماهنگی و نزدیکی هستم مراحلی را پشت سر گذاشته و مراحلی را نیز باید طی کنم این که من در چه مرحله ای نسبت به دیگران هستم کوچکترین اهمیتی ندارد به هر صورت باید حرکت کنم.

کوچه

 
بی تو ، مهتاب شبی باز از آن کوچه گذشتم
همه تن چشم شدم خیره به دنبال تو گشتم
شوق دیدار تو لبریز شد از جام وجودم
شدم آن عاشق دیوانه که بودم !

                                                در نهانخانة جانم گل یاد تو درخشید
                                                باغ صد خاطره خندید
                                                عطر صد خاطره پیچید
 
یادم آید که شبی با هم از آن کوچه گذشتیم
پر گشودیم و در آن خلوت دلخواسته گشتیم

                                               ساعتی بر لب آن جوی نشستیم
                                               تو همه راز جهان ریخته در چشم سیاهت
                                                من همه محو تماشای نگاهت
                                               آسمان صاف و شب آرام
                                               بخت خندان و زمان رام
                                               خوشة ماه فرو ریخته در آب
شاخه ها دست برآورده به مهتاب
شب و صحرا و گل و سنگ
همه دل داده به آواز شباهنگ

                                                 یادم آید : تو بمن گفتی :
                                                 ازین عشق حذر کن !
لحظه ای چند بر این آب نظر کن
آب ، آئینة عشق گذران است
تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است
باش فردا ، که دلت با دگران است
تا فراموش کنی ، چندی ازین شهر سفر کن !

با تو گفتنم :
               حذر از عشق ؟
                                    ندانم
سفر از پیش تو ؟
                       هرگز نتوانم
                                                روز اول که دل من به تمنای تو پَر زد
                                                 چون کبوتر لب بام تو نشستم
                                                 تو بمن سنگ زدی ، من نه رمیدم ، نه گسستم
                                                 باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم
                                                 تا به دام تو درافتم ، همه جا گشتم و گشتم
                                                 حذر از عشق ندانم
                                                  سفر از پیش تو هرگز نتوانم ، نتوانم
!


اشکی از شاخه فرو ریخت
مرغ شب نالة تلخی زد و بگریخت !
اشک در چشم تو لرزید
ماه بر عشق تو خندید

                                           یادم آید که دگر از تو جوابی نشنیدم
                                           پای در دامن اندوه کشیدم
                                           نگسستم ، نرمیدم

رفت در ظلمت غم ، آن شب و شبهای دگر هم
نه گرفتی دگر از عاشق آزده خبر هم
نه کنی دیگر از آن کوچه گذر هم !
بی تو ، اما به چه حالی من از آن کوچه گذشتم

من و دنیای خاطراتم !

 

 

اَگه بی وفـا بشی ،رفیق نیمه راه بشی ،با کـَسی آشنا بشی ،میمیرم


اَگه منو جا بذاری ،رو دلم پا بذاری ،بری تـَکو تنها بذاری ،میمیرم


تو منو خار نکـُن ،منو بیمار نکـُن ،عاشق دیوونهَ تو اینهمه آزار نکـُن


گِله بسیار نکـُن ،شَبَمو تار نکـُن ،جملهء می خوام بـِرَم رودیگه تکرار نکـُن


اَگه بی وفا بشی ،رفیق نیمه راه بشی ،با کـَسی آشنا بشی ،میمیرم


اَگه منو جا بذاری ،رو دلم پا بذاری ،بری تـَکو تنها بذاری ،میمیرم

 

شبی تاریک و پر از سکوت در اتاقم تنهاتر از همیشه... ناامید از فردایی روشن... بازم نقش چشمات در خیالم... تنها جایی که با همه بی قراریهام احساس آرامش میکنم... خاطرات با تو بودن در حال رفت وآمد در ذهنم هستن... هنوز چشم به راهتم دیونه... آخه چرا این نفسام تلخه واسم؟ ای کاش زودتر از موعود مقررم فرشته مرگ مرا به کام خویش می گرفت و این روح خسته را به آسمونا میبرد

 

هر جا که باشه دیگه بدتر از این جا که نیست... شاید این جوری یک بار بمیرم... ولی الان همه لحظاتم شده مردن و زنده شدن... بذار حداقل یک کم از قصه عشقمون بگم تا شاید خوابم ببره... یکی بود یکی نبود غیر خدا هیچکی نبود یکی عاشقی بود که یک معبودی داشت... عاشقه دل خوش به وجود معبودش بود و پرستش اون بالاترین عبادتش بود... نمیدونست که یک روز الهه اش میره دنبال سرنوشتش و اونو تنها میزاره

 

و هیچی جز یادش براش یادگاری نمیزاره... نشنیدم چی گفتی: یک کم تندتر بگو: چی! روزهای شاد هم داشتیم! خوبه! ولی میدونی چیه: این حرفتم باور میکنم آره روزهای شاد هم داشتیم ولی این قدر روزای غمگین داشتیم که شادیهای کوچیکمون لا به لای دریای غمها گم شدن

 

ادامه مطلب ...

تنهایی و من ...

 

 

 مرا اینگونه باور کن ..

                                  کمی تنها ..

 کمی بی کس ...

                               کمی از یادها رفته ..

 

              خدا هم ترک ما کرده .

                                 خدا دیگر کجا رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟