هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

سیاست ...


یک روز فرزندی که میخواسته انشا بنویسه ، از پدرش میپرسه پدر جان لطفا به من بگید سیاست یعنی‌ چه؟

پدرش فکر میکنه و میگه بهترین راه اینه که من برای تو یک مثال از خانواده خودمون بزنم که تو متوجه سیاست بشی .

من حکومت هستم و همه چیز رو در خونه من تعیین می‌کنم ، مامانت جامعه است چون کار‌های خونه رو اون اداره میکنه ، کلفت مون ملت فقیر و پا برهنه است چون از صبح تا شب کار میکنه و هیچی‌ نداره ،تو روشنفکری , چون داری درس میخونی و پسر فهمیده‌ای هستی‌ ،داداش کوچیکت هم دو سالش هست و از نسل آینده است .

امیدوارم که متوجه شده باشی‌ که منظورم چی‌ هست و فردا بتونی‌ بیشتر در این مورد فکر کنی‌ ...

پسر کوچولو فردا شب با صدای برادر کوچیکش از خواب می‌پره ، میره به اتاق برادر کوچیکش و می‌بینه زیرش رو کثیف کرده و داره روی خرابی‌ دست و پا میزنه و میره تو اتاق خواب پدر و مادرش , می‌بینه پدر توی تخت نیست و مادرش به خواب عمیقی فرو رفته . و هر کاری میکنه مادرش از خواب بیدار نمیشه ،میره تو اتاق کلفت شون که اون رو از بیدار کنه ، می‌بینه باباش توی تخت کلفت شون خوابیده و بعد میره و سر جاش می‌خوابه و فردا صبح از خواب بیدار میشه .

فردا صبح پدرش از پسرش میپرسه ، پسرم فهمیدی سیاست چیست؟

پسرش میگه ، بله پدر دیشب فهمیدم که سیاست چی‌ هست . سیاست یعنی‌ اینکه حکومت ترتیب ملت فقیر و پا برهنه‌ رو میده در حالی‌ که جامعه به خواب عمیقی فرو رفته و روشنفکر هر کاری میکنه نمیتونه جامعه رو بیدار کنه در حالی‌ که نسل آینده داره در خرابی‌ دست و پا میزنه ...

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ناشناس شنبه 13 اردیبهشت 1393 ساعت 20:19

خیلی عالی بود واقعیت زندگی همینه

شادی چهارشنبه 21 خرداد 1393 ساعت 13:20 http://shadi1379.blogfa.com

سلام.
وبلاگتون بی نهایته لطفا به وبلاگ من هم سر بزنید.

بهار. شهراد پنج‌شنبه 5 تیر 1393 ساعت 14:50

با سلام با تشکر از مثال عینی تون . خیلی عالی بود خدا آخر و عاقبت نسل آینده رو با این حکومت به خیر کنه .

عاطفه چهارشنبه 25 تیر 1393 ساعت 15:35 http://ندارم

خوش حالم که به جای خوب حرف زدن ،حرف خوب می زنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد