هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

هشت بهشت

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ، با تو بودن ز همه دست کشیدن دارد

" چرا ما یارانه می گیریم ؟ ؟ ؟ "


به نام خدا


موضوع انشاء :


" چرا ما یارانه می گیریم ؟ ؟ ؟ "

اسم من . . . است و در خانه وظیفه ام خرید نان و از اینجور کارهاست. حالا برای خودم مردی شده ام و دیگر می توانم کفش خودم را گره بزنم.

پدرم با اینکه در مدرسه کار می کند اما هر روز صبح مادرم به او می گوید " مگر به آن مرده شور خانه نمی روی؟ "

ما در خانه یک اتاق و یک سالن کوچک پذیرایی داریم که من، برادرم،خواهرم، پدر و مادرم در سالن می خوابیم ولی جای وسایل از ما بهتر است و برای خود اتاق جدا دارند.

پدرم از صبح تا ظهر در مدرسه کار می کند و بعد از آن با موتورسیکلت مسافرکشی می کند. او همیشه وقتی با مادرم دعوا می کند به او می گوید: " از صبح تا شب سگ دو می زنم تا یک لقمه نان کوفتی را واسه شکم صاب مرده شما آماده کنم اونوقت نمی تونم کپه مرگم رو بزارم"

من خیلی بزرگ شده ام اما هنوز نمی دانم پدرم در کدام مرده شور خانه ای سگ ها را می شورد!

راستش مادرم گاهی در آشپزخانه یواشکی گریه می کند و فکر می کند ما نمی فهمیم و همین که وارد آنجا می شویم شروع به وضو گرفتن می کند.

شب که می شود بعضی شب ها دور هم هی می خندیم و حرف می زنیم که بیشتر وقت ها به دعوا می کشد و پدرم باز هم به تخم و تلکه اش فحش های بدی می دهد.

سال قبل معلم گفت علم بهتر است یا ثروت و من گفتم ثروت. چون او معلم بود و پدر من نظافتچی. چون علی با سرویس به مدرسه می آید و من دهانم سرویس می شود تا به مدرسه بیایم.

من نوشتم ثروت بهتر است اما معلم گفت آدم باید شاکر باشد و نمی دانم آقای معلم هم مثل پدرم دستش با دندان سگ خون آمده است یا نه.

من نمی خواهم مثل پدرم بشوم می خواهم پول یارانه هایم را جمع کنم و یک مرده شور خانه بخرم.

تمام . . .

نظرات 1 + ارسال نظر
الهه جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 13:43 http://dinemobin.blogfa.com/

سلام
آپم
منتظرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد